fredag, juli 27, 2012

Helg!

Inte för att låta det här bli en tröttblogg igen, men satan i gatan vad trött jag varit idag efter jobbet. Men trots det har jag faktiskt inte sovit, fast det var planen. Nä jag skjutsade M och hans vänner till Nydalasjön där de hyrt en bastuflotte, for och handlade och begav mig ut till min fina kattfamilj som fick fisk i stora lass. Kanske inte behöver nämna att det varit tre jäsande pälsdjur omkring mig sedan dess? De har inte gjort många knop vill jag lova...

Inte jag heller, i och för sig. Jag fick som för mig att börja se Grey's Anatomy igen. Eller jag började egentligen redan igår. Det kanske är dags nu, tänkte jag, att komma över det där vedervärdiga musikalnumret de gjorde för gott och väl över ett år sedan (långsur, jag?). Så nu har jag sträcksett x antal avsnitt och är en bit in i senaste säsongen.

Och alldeles för en stund sen landade jag i soffan framför OS-invigningen som jag önskar att jag sett från början för den verkar då väldigt häftig. Har sett en halvtimme nu, bl.a när Drottningen (den sura damen som jag bara inte kan motstå att gilla av okänd anledning) och James Bond 'hoppade ner' från en helikopter över arenan. Och just nu är det en kavalkad av engelska hits. Cool show, som jag förstår att självaste Danny Boyle har regisserat.

Men nu ska jag lämna soffan och bege mig in till stan och hämta hem M som tydligen kände sig färdig med sin utekväll (efter bastuflotten) och ville komma hem.

SEN ska jag sova. I en evighet.

Inga kommentarer: