onsdag, februari 14, 2018

Oscarsfavorit?

Jag försöker så sakta att kolla på så många Oscarnominerade filmer som möjligt innan den stora dagen, som vanligt. Jag måste säga att det här kanske är det året som jag, hittills i vart fall, inte riktigt hittat den där Sara-filmen. Nåt att bli kär i och hålla på lite extra. Det brukar alltid finnas någon.

Närmast kanske The Shape of Water (2017) kommer, men jag funderar fortfarande över den, en dryg vecka efter att jag såg den på bio. Men den är klart vackrast hittills, inte minst var musiken fantastisk. Och det är en vacker historia med absolut bra rollprestationer (även om jag nu hade velat se Michael Shannon göra en annan typ av roll), med välgjorda miljöer och välskrivna karaktärer. Men det är ändå något som gör att jag inte helt stämt in i hyllningskören.

Sally Hawkins och Doug Jones

Kanske det kommer, den där riktiga höjdarfilmen. Jag har än så länge bara sett 12 av de nominerade så det finns många kvar på listan.

Inga kommentarer: